Werkwijze
1 Inventariseren en kennis maken.
In het kennismakingsgesprek gaan we samen in op wensen en behoeften die jij hebt inzake het hypotheekadvies en je financiële toekomst. Ook leg ik tijdens dit eerste gesprek uit wat je van mij mag verwachten en hoe het gehele proces zal verlopen. Mijn doel is om jou zoveel mogelijk werk uit handen te nemen en te ontzorgen. In mijn netwerk heb ik ook genoeg contacten om je te helpen bij een eventuele keuze voor een aankoop- of verkoopmakelaar, bouwtechnisc keurder, notaris of taxateur.
Aan het eind van het gesprek heb je een goed beeld wat je mogelijkheden zijn en kun je heel gericht op zoek naar een passende woning. Ik werk met een vaste fee zodat je exact weet wat je kunt verwachten en wat de kosten zijn.
Ook goed om te weten: de kosten van dit eerste gesprek zijn voor mijn rekening!
Wanneer je met mij gaat samenwerken deel je persoonlijke informatie zoals inkomens- en vermogensgegevens. Uiteraard behandel ik deze informatie strikt vertrouwelijk en spreek ik niet over jouw financiëen met personen voor wie dit niet van belang is.
2. Adviseren
Meestal raakt het proces in een stroomversnelling zodra je op Funda huizen gaat bekijken. De stap naar een bezichtiging is zo gemaakt en eenmaal aan het bezichtigen volgen de stappen elkaar snel op. Op het moment dat je een mondelinge overeenstemming hebt over een nieuwe woning of ook als je wilt gaan bieden, raad ik je aan om gelijk contact met mij op te nemen of een nieuwe afspraak te maken.
Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw situatie en wensen. We bespreken dan alle facetten van het hypotheekadvies. Dit bestaat uit het toelichten van de geadviseerde geldverstrekker, eventuele verzekeraar bij overlijden, arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid. Ook bespreken we de diverse opties zoals de keuzes in rentevastperioden en hypotheekvormen. Ik leg je uit hoe ik tot dit advies ben gekomen en waar ik allemaal rekening mee heb gehouden. Ook vertel ik je over de aanbieder bij wie ik ben uitgekomen en waarom dit dé hypotheek voor jou is.
3. Bemiddeling en nazorg
Met ‘bemiddeling’ bedoel ik dat ik het proces vanaf de aankoop van je woning begeleid tot aan het passeren bij de notaris. Na de uitkomst van het adviesgesprek gaan we meteen aan de slag met de gemaakte keuzes. Dat betekent dat ik de hypotheekaanvraag ga indienen bij de geldverstrekker en verzekeraar van jouw keuze. Ik help je ook bij de keuze van notaris en taxateur. Ik help je met het verzamelen van de noodzakelijke documenten.
Uiteraard verzorg ik de communicatie met de geldverstrekker en bewaak ik ook de belangrijkste data omtrent de deadlines die samengaan met de aankoop van de woning en de hypotheekaanvraag. Zodra de hypotheekaanvraag door de geldverstrekker is goedgekeurd brengen zij een bindende offerte uit. Dit betekent dat zij de hypotheek gaan verstrekken en de voorwaarden hiervan in een offerte vastleggen. Deze offerte nemen we dan in een persoonlijk gesprek door.
Na het ondertekenen van de offerte zal de geldverstrekker de notaris informeren en alle benodigde stukken aan de notaris doorsturen. Zodra de notaris de documenten, zoals de hypotheekakte en de nota van afrekening heeft opgemaakt controleer ik deze voor je.
4. Nazorg
Het is onze wettelijke verplichting om je op de hoogte te houden van bijvoorbeeld rentewijzigingen. Maar het is ook gewoon een belangrijk onderdeel van mijn service. Tevens kan je altijd kosteloos contact opnemen als je vragen hebt of ergens mee zit.
Dit kan telefonisch, via 06-12780367 of mail: info@abfinancieeladvies.nl.